Rejsebetingelser

REJSEGARANTIFONDEN

Improve Padel er medlem af rejsegarantifonden. Bidrag til rejsegarantifonden indregnes altid i rejsens grundpris.

 
BESTILLING AF REJSE

Når du booker en rejse med os, så betaler du et depositum på kr. 1.500. Tidligst 40 dage før afrejse betaler du restebløbet for din rejse. Booker du en rejse med Improve Padel, anses det som bindende og kan derfor ikke annulleres. Skulle det i mod forventning ske at Improve Padel ikke kan levere den pågældende ydelse som er bestilt pga. manglende ledighed, forbeholder vi os retten til at annullere købet straks efter accept, senest 24 timer efter.

 

AFBESTILLING AF DIN REJSE

Når du bestiller din Padelrejse, hvor vi har trænere og coaches med på rejsen, kan rejsen ikke afbestilles og derfor kan pengene heller ej refunderes, med mindre vi kan få solgt din plads til anden side, hvilket vi altid vil forsøge.

Vil du derfor gerne overdrage din pakkerejse som er købt hos Improve Padel, kan det i nogle tilfælde godt lade sig gøre. Vi opkræver dog et gebyr som vil variere i forhold til omfanget af rejsen.

BESTILLING AF FLY HOS IMPROVE PADEL

Næsten alle rejser som udbydes af Improve Padel er inkl. fly og består derfor af hotelovernatning og flybillet.

Står du derimod selv for bookingen af flybilletter, er det dit eget ansvar at håndtere eventuelle ændringer. vi anbefaler altid at booke dine flybilletter direkte på flyselskabet egen hjemmeside og ikke igennem diverse mellemhandlere.

AKUT SYGDOM OG DINE AFBESTILLINGS MULIGHEDER

Vi anbefaler altid vore kunde at tegne en afbestillingsforsikring ved køb af den pågældende rejse. Denne vil dække diverse afbestillingsomkostninger, såfremt kundens deltagelse på rejsen er umulig eller i væsentlig grad vanskeliggøres pga. død eller akut sygdom som kræver hospitalindlæggelse. 

REJSE- OG ULYKKESFORSIKRING

Du vil som rejsende selv være ansvarlig for at afholde diverse omkostninger ved sygdom, hospitalindlæggelse, hjemtransport, bagage, ulykke mv. undervejs. Vi anbefaler derfor altid vore kunder at tegne en rejseforsikring. Forsikringer bør dog altid overvejes taget destinationen i betragtning samt det blå sygesikring.

AFLYSNING AF DIN REJSE

Improve Padel kan aflyse din rejse såfremt omstændigheder, som vi og vore samarbejdspartnere ikke har indflydelse på eller haft mulighed for at forudse, forekommer (force majeure lignende forhold). I disse tilfælde refunderes selvfølgelig rejsens fulde pris, og kunden kan desuden ikke gøre krav på erstatning. Improve Padel skal godkende alle der rejser med os, og kan afvise at rejse med folk. I disse tilfælde refunderes selvfølgelig rejsens fuld pris, og kunden kan desuden ikke gøre yderligere krav gældende.

TURISTSKAT

I skal være opmærksomme på at i enkelte lande opkræves lokale turister det der hedder turistskat. Denne skat betales direkte til hotellet ved check ud, vi har derfor ikke mulighed for at inkludere denne pris i vore priser. Skatten varierer fra land til land og mellem de forskellige hotelkategorier.

FORCE MAJEURE

Såfremt der indenfor et tidsrum på 14 dage før rejsens påbegyndelse forekommer krigshandlinger, naturkatastrofer, livsfarlige smitsomme sygdomme eller lignende, kan rejsen afbestilles vederlagsfrit. Der vil dog være den betingelse, at offentlige danske myndigheder (Udenrigsministeriet eller Sundhedsmyndighederne) direkte fraråder rejser til det pågældende område. Kundens ansvarsfrie afbestillingsret gælder dog ikke, hvis kunden ved aftalens indgåelse kendte til den pågældende begivenhed, eller begivenheden var almindelig kendt. Ubenyttede ydelser under et rejsearrangement refunderes hverken helt eller delvist.

 
DIT ANSVAR SOM KUNDE

Du som rejsende har følgende ansvar:

  • Du skal sørge for at dit pas minimum er gældende 6 måneder fra indrejsedatoer. Derudover er det din pligt at kontrollere at for- og efternavne i billetter, rejsepas og øvrige dokumenter er korrekte og stemmer overens. Det er meget vigtigt at det navn som står i dit pas stemmer overens med det navn som der er registreret på flybilletten. Hvis ikke dette er tilfældet kan det føre til afvisning ved check in til flyet. Improve Padel påtager sig intet ansvar for de evt. afvisninger/følger som burde opstå ved ukorrekte oplysninger.

  • Du skal holde dig opdateret ved eventuelle ændrede hjemrejse tider og genbekræfte din pladsreservation ved at kontakte flyselskabet senest 72 timer før hjemrejsen. Hvis dette ikke foretages har flyselskabet sin ret til at disponere over flysæderne uden at kunden kan rejse krav.

  • Du skal møde rettidigt til de oplyste steder ved ud- og hjemrejse af Improve Padel.

  • Du skal behandle andre som du selv vil behandles. Man skal optræde således, at evt. medrejsende ikke føler sig generet. I meget grove tilfælde kan de ske at Improve Padel ikke lader kunden deltage videre på turen og dermed bortvises.

  • Dit navn i dit pas skal stemme overens med de oplysninger som står i Det Centrale Personregister. Det er kundens ansvar at kontrollere dette. Ved uoverensstemmelse kan kunden risikere at få afvist en evt. ansøgning om visum.

 
REKLAMATION

Opstår der mangler på turen og en reklamation er til sin ret bedes dette straks oplyses til Improve Padel således vi straks kan forsøge at afhjælpe den pågældende mangel. Krav som af en grund ikke har kunnet afhjælpes, skal være i Improve Padel’s hænde indenfor rimelig tid efter rejsens afslutning.